Sugar punch

Lördagar på TV11 då undrar man vad Malin Åkerman och gänget har för sig. Ehehe kommer ni ihåg den reklamen som alltid visades när man kollade på Big Brother. Exakt samma reklamer varje dag.

Jahapp så var den här kaotiska helgen över. Igår var det sinnessjukt mycket folk mer finns det inte att säga för jag stod i kassan typ hela dagen och hade typ inte en enda jobbig kund på hela dagen så jag var fett nöjd. Idag däremot har jag varit ute i butiken och skulle försöka tömma mitt fack där leveransen till min avdelning kommer och jag skojar inte när jag säger att det tog 6 timmar för mig att gå ut i butiken med en vagn med några varor på och lägga upp varorna på hyllorna. "Ursäkta får jag fråga en grej?" "Åh, får jag fråga en sak" "En snabb fråga bara" var dagens enda samtalsämne. Fick typ damp tillslut och ville skrika "NEJ FÖR FAAAAAAAAAAN DU FÅR INTE FRÅGA MIG EN ENDA JÄVLA GREJ FÖR JAG ÄR UPPTAGEN MED ANNAT SER DU VÄL DIN JÄKLA JULPUNGKULA!" Fattar ni hur jobbig min dag har varit eller?? Dessutom har man hela tiden en svans med typ 10 kunder som går efter en och ska fråga om priser, om vi har varan på lagret, vart man hittar legohyllan och vart kundtoan ligger. Det enda som var skönt var att efter klockan 5 så trodde de flesta att vi stängde så då blev det lugnt, dock inte lika kul att städa butike efter en sån här dag. Maddafakking grisar som handlar asså, ska det vara så jävla svårt att bara lägga tillbaka varan där dom tog den??

Okej, måste lugna ner mig. Tänker därför publicera ett opublicerat inlägg från min blogg, nämligen en recension av Rebecca Blacks låt "Friday" som jag skrev en kväll för mycket länge sen när jag först hörde den här låten..när vi kommer in i recensionen har den precis börjat.

"Nu har jag efter ett antal lyssningar lyckats mig samla mig och tänker:
"Vad har jag precis hört, om och om igen? Är jag i ett sagoland?"

Låten har allt som ett mästerverk ska ha. Vi kommer in i Rebeccas vardag precis när hon vaknar och får följa hennes frukostrutin. Textrader som "Gotta have my bowl, gotta have cereal" känns verkligen helt rätt. Rebecca bjuder in oss på en magisk resa och låter oss följa henne och ta del av alla tokigheter hon hittar på tillsammans med sina vänner.

Men det är inte bara stoj och skratt. Nej, Rebecca är sannerligen inte tjejen som drar sig för att dela med sig av den problematik som ungdomar idag inte alltför sällan ställs inför. Låt mig använda situationen på skolbussen (och även senare i bilen) som exempel:

"Kickin' in the front seat
Sittin’ in the back seat
Gotta make my mind up
Which seat can I take?"

Visst känner man igen sig?

Överlag skulle jag säga att det är en uppiggande och glad låt som inte många kommer kunna stå stilla till i sommar."

Rebecca Blacks "Friday" blir därför veckans bubblare och får 4 rosa tuggummibubblor.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0