Skalus mandarinus

Rensade nyss bland alla mina grejer i förrådet inför flytten. Eller rensade och rensade...det blev mer att jag satt och kollade på alla roliga grejer som har varit nerpackade i påsar och som jag inte sett på minst ett år. Det enda jag lyckades slänga var 2 gamla kataloger om universitet i Luleå och Lund (varför jag nu har sparat dom) samt ett par hörlurar som jag köpte på flygplanet till Thailand som jag vet att jag inte kommer att använda igen.
Jag är som en sopråtta som inte kan slänga nånting utan jag samlar bara på mig massa skit som staplas på hög i förrådet. Ja kunde inte ens slänga en sån där röd busskorts-"ficka" som man hade busskortet i förut för att jag tänkte att det kanske blir värt pengar i framtiden och jag vill inte råka ut för att helt plötsligt en dag om 40 år tänka: "Hur var det nu dom där röda busskortsfickorna såg ut egentligen?" Då rotar jag bara fram den ur en kartong och vips så är det problemt löst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0